Przywracanie łączności

Tematy związane z aplikacjami ZRM oraz pracą ratowników i lekarzy
Majcher
Posty: 26
Rejestracja: 15 gru 2017, 20:00

Przywracanie łączności

Post autor: Majcher » 04 sty 2018, 14:18

W tabletach Durabook , które są używane w naszej stacji w sytuacji zaniknięcia sygnału sieci Orange, a następnie pojawienia się go ponownie, trzeba niestety z poziomu Windowsa ręcznie połączyć się z internetem. Często zdarza się, że trzeba wpisać numer pin karty sim. Stąd też moje pytanie. Czy jest możliwość wprowadzenia w aplikacji SWD PRM algorytmu, który by wymuszał na Windowsie automatyczne łączenie się z internetem i utrzymywania w pamięci numeru PIN karty sim??
Ostatnio zmieniony 04 sty 2018, 17:54 przez Majcher, łącznie zmieniany 4 razy.

Krzyhu1969
Posty: 3
Rejestracja: 31 gru 2017, 17:22

Re: Przywracanie łączności

Post autor: Krzyhu1969 » 04 sty 2018, 15:29

Tak jest to ważna informacja, bo po braku łącza niejednokrotnie trzeba na nowo uruchomić tablet żeby nawiązać łączność z internetem

Rafał
Posty: 34
Rejestracja: 14 gru 2017, 20:47
Lokalizacja: Krosno

Re: Przywracanie łączności

Post autor: Rafał » 05 sty 2018, 11:15

Majcher pisze:
04 sty 2018, 14:18
W tabletach Durabook , które są używane w naszej stacji w sytuacji zaniknięcia sygnału sieci Orange, a następnie pojawienia się go ponownie, trzeba niestety z poziomu Windowsa ręcznie połączyć się z internetem. Często zdarza się, że trzeba wpisać numer pin karty sim. Stąd też moje pytanie. Czy jest możliwość wprowadzenia w aplikacji SWD PRM algorytmu, który by wymuszał na Windowsie automatyczne łączenie się z internetem i utrzymywania w pamięci numeru PIN karty sim??
Proponuję użycie komend sterujących modemem WWAN. Można użyć ich za pomocą pliku wykonywalnego / skryptu:
@echo AT+CFUN=1,1 >COM4 - wyłącza i włącza (reset) WWAN
@echo AT+CPIN="1111">COM4 - ustawia PIN
Oczywiście należy sprawdzić czy rzeczywiście modem pracuje na porcie COM4
dodatkowo jest komenda ustawiająca APN ale z doświadczenia wiem że działa różnie
@echo AT+CGDCONT=1,"IP","swdprm.pl">COM4

Po utworzeniu pliku wykonywalnego można restartować połączenie bez ponownego uruchamiania tabletu.
Dodatkowo w Aplikacji Mobilnej w pliku "instance" jest możliwość wskazania pliku bat który służy do resetowania połączenia.
Dzięki temu w momencie kiedy aplikacja stwierdzi że niema połączenia jest w stanie takie połączenie przywrócić.
Do Twórców jednak jest wielka prośba o to żeby wyjaśnili mechanizm wywoływania procedury resetu.
Wydaje się że Aplikacja robi to za szybko. Modem nie zdąży zestawić połączenia kiedy następuje ponowne rozłączenie.
Interwał powinien być co 2 min lub dłuższy.

Krzyhu1969
Posty: 3
Rejestracja: 31 gru 2017, 17:22

Re: Przywracanie łączności

Post autor: Krzyhu1969 » 07 sty 2018, 13:12

gdzie te komendy wpisać

Majcher
Posty: 26
Rejestracja: 15 gru 2017, 20:00

Re: Przywracanie łączności

Post autor: Majcher » 07 sty 2018, 13:26

Rafał pisze:
05 sty 2018, 11:15
Majcher pisze:
04 sty 2018, 14:18
W tabletach Durabook , które są używane w naszej stacji w sytuacji zaniknięcia sygnału sieci Orange, a następnie pojawienia się go ponownie, trzeba niestety z poziomu Windowsa ręcznie połączyć się z internetem. Często zdarza się, że trzeba wpisać numer pin karty sim. Stąd też moje pytanie. Czy jest możliwość wprowadzenia w aplikacji SWD PRM algorytmu, który by wymuszał na Windowsie automatyczne łączenie się z internetem i utrzymywania w pamięci numeru PIN karty sim??
Proponuję użycie komend sterujących modemem WWAN. Można użyć ich za pomocą pliku wykonywalnego / skryptu:
@echo AT+CFUN=1,1 >COM4 - wyłącza i włącza (reset) WWAN
@echo AT+CPIN="1111">COM4 - ustawia PIN
Oczywiście należy sprawdzić czy rzeczywiście modem pracuje na porcie COM4
dodatkowo jest komenda ustawiająca APN ale z doświadczenia wiem że działa różnie
@echo AT+CGDCONT=1,"IP","swdprm.pl">COM4

Po utworzeniu pliku wykonywalnego można restartować połączenie bez ponownego uruchamiania tabletu.
Dodatkowo w Aplikacji Mobilnej w pliku "instance" jest możliwość wskazania pliku bat który służy do resetowania połączenia.
Dzięki temu w momencie kiedy aplikacja stwierdzi że niema połączenia jest w stanie takie połączenie przywrócić.
Do Twórców jednak jest wielka prośba o to żeby wyjaśnili mechanizm wywoływania procedury resetu.
Wydaje się że Aplikacja robi to za szybko. Modem nie zdąży zestawić połączenia kiedy następuje ponowne rozłączenie.
Interwał powinien być co 2 min lub dłuższy.
Jak dla mnie, te komendy to czarna magia
Ostatnio zmieniony 08 sty 2018, 7:06 przez Majcher, łącznie zmieniany 1 raz.

artur
Posty: 41
Rejestracja: 14 gru 2017, 20:06

Re: Przywracanie łączności

Post autor: artur » 07 sty 2018, 23:14

pliki *.bat trzeba wykonać

Rafał
Posty: 34
Rejestracja: 14 gru 2017, 20:47
Lokalizacja: Krosno

Re: Przywracanie łączności

Post autor: Rafał » 08 sty 2018, 14:41

Należy utworzyć plik *.bat jak napisał Artur. W pliku może się znaleźć następująca składnia:
@echo off
@echo AT+CFUN=1,1 >COM4
TIMEOUT /T 20>nul
@echo AT+CPIN="1111">COM4
TIMEOUT /T 05>nul
@echo AT+CGDCONT=1,"IP","swdprm.pl">COM4

Trzeba zauważyć że potrzebna jest zwłoka czasowa pomiędzy następnymi krokami, aby dać czas modemowi na nawiązanie połączenia.
Modyfikacji powinien dokonywać Administrator Dysponenta i sprawdzić jak zachowuje się aplikacja.
Na razie nie dokonywałbym zmian w "instance" do czasu kiedy nie wypowiedzą się Twórcy systemu co do jego użycia.
Natomiast można użyć utworzony plik bat do ręcznego przywrócenia łączności

PS. Przydałoby się przenieść temat do Działu Administratorów SWDPRM

artur
Posty: 41
Rejestracja: 14 gru 2017, 20:06

Re: Przywracanie łączności

Post autor: artur » 08 sty 2018, 23:38

Z Rafałem już przećwiczyliśmy na tabletach te skrypty i 99 % pomagają zespołom i nie ma tyle problemów choć ja bym widział inne rozwiązanie ale to z twórcami trzeba by się porozumieć bo te skrypty mogły by być zaimplementowane w aplikacji, żeby ona monitorowała stan połączeń i w razie problemów informowała, że należy np uruchomić system od nowa tylko tyle że twórcy muszą dać znać jakie mają możliwości zbierania i monitorowania danych z szyny sprzętowej

wojciech.adamczyk
Posty: 85
Rejestracja: 14 gru 2017, 11:14
Lokalizacja: Gdańsk/Tczew

Re: Przywracanie łączności

Post autor: wojciech.adamczyk » 09 sty 2018, 7:59

Póki co testowałem na dwóch urządzeniach, ale bez ostatniego wpisu dotyczącego APN i działa. Czy korzystacie także ze Skylighta?

Rafał
Posty: 34
Rejestracja: 14 gru 2017, 20:47
Lokalizacja: Krosno

Re: Przywracanie łączności

Post autor: Rafał » 09 sty 2018, 15:03

Cieszę się że pomogło, może będzie łatwiej.
Gdyby jeszcze odpowiednie rozwiązania dało się połączyć bądź zintegrować z Aplikacją Mobilną byłoby dobrze.
Ze Skylight-a staram się nie korzystać z uwagi na jego nieprzewidywalność.

ODPOWIEDZ